Alternative content
Sposób, w jaki zaprojektowane są kasyna, w dużym stopniu wpływa na ilość generowanych zysków. Ta dość śmiała teza ma potwierdzenie w psychologii i jest znana, chociażby właścicielom supermarketów, którzy stosując kilka prostych technik, skłaniają klientów do zrobienia nieco większych zakupów, niż pierwotnie planowali.
O ile kasyna internetowe prezentowane na stronie nie mogą w dosłowny sposób korzystać z niżej zaprezentowanych teorii, o tyle wiele kasyn naziemnych przebudowuje się i dokonuje znaczących remontów, aby wprowadzić wszelkie nowinki, które mogłyby zwielokrotnić ich zyski.
Psychologia projektowania kasyn to prężnie rozwijająca się dziedzina. Polega ona na takim zoptymalizowaniu układu, kolorów, dźwięków czy zapachów, aby zachęcić odbiorców do podjęcia określonych działań. W ramach tej dziedziny wyróżniane są dwa podejścia: podejście Friedmana i podejście Thomasa.
Bill Friedman to projektant i architekt, któremu z powodzeniem udało się przezwyciężyć uzależnienie od hazardu. Tworząc swoje podejście, skupił się na własnych doświadczeniach z hazardem. Według niego, zastosowanie w kasynie jasnego oświetlenia, głośnych dźwięków, specjalnych kolorów (jaskrawych pomarańczy i czerwieni) i wręcz odizolowanie graczy od tego, co dzieje się na zewnątrz kasyna, sprawia, że ludzie są skłonni wydać na grę więcej pieniędzy.
Sam układ kasyna powinien przypominać labirynt i wydawać się skomplikowany. Dzięki temu gracze będą dłużej spacerować po kasynie, a w międzyczasie wydawać więcej pieniędzy na nowe gry, czy w kasynowym barze. Ponadto Friedman był zwolennikiem zakrywania zegarów i okien, aby nie wskazywać graczom na to, ile czasu mogło już minąć od momentu, zanim rozpoczęli grę.
Roger Thomas kierował się zupełnie innym podejściem. Jego zdaniem najważniejszą cechą kasyna powinno być promowanie relaksu i luksusu. Według niego im bardziej gracz czuje się komfortowo w danej przestrzeni, tym więcej pieniędzy jest skłonny wydać, a także ma chęć podejmowania większego ryzyka.
Thomas preferuje kolory niebieskie i złote, które uspokajają graczy i pozwalają im czuć się swobodniej. Mile widziane są bogate zdobienia, wskazujące na dobrobyt. Goście mają wychodzić z kasyna zrelaksowani, zadowoleni i uspokojeni. Gracze w kasynach są bowiem bardziej skłonni do uprawiania hazardu, gdy wiedzą, że podejmują niskie ryzyko i nic nie tracą, spędzając czas w miłej i luksusowej atmosferze.